Interim Ambtelijk secretaris
centrale ondernemingsraad

Aantal uur: ca 16 uur | Vergaderlocatie: Utrecht

 

Voor een instelling waar onderwijs- en onderzoeksinstellingen samenwerken aan ICT-voorzieningen en -innovatie zijn we op zoek naar een ervaren ambtelijk secretaris voor de centrale ondernemingsraad (12 leden). In verband met vertrek van de vorige ambtelijk secretaris en een drukke OR-agenda is de COR op zoek naar een ervaren (- voor nu interim-) ambtelijk secretaris .

Als professionele ondersteuner heb je een positie in het krachtenveld van allerlei groepen en mensen die met medezeggenschap te maken hebben. Kennis van de wet- en regelgeving is van essentieel belang, net als een goede sparringpartner zijn voor het dagelijks bestuur. Daarnaast zorg jij ervoor dat de overleggen van de OR zo efficiënt mogelijk verlopen, en dat iedereen is voorzien van de juiste informatie.

Verder omvat jouw functie onder meer de volgende taken:

  • Organisatie, voorbereiding en verslaglegging van de vergaderingen van de centrale ondernemingsraad.
  • Bewaken van actielijsten en besluitenlijst
  • Adviseren over advies-, instemmings- of informatieplicht van te behandelen onderwerpen;
  • Opstellen van brieven en notities namens de centrale ondernemingsraad op beleidsmatige onderwerpen
  • Ontwikkelingen volgen met betrekking tot wet- en regelgeving en COR-leden hierover informeren.
  • Organiseren en coördineren van de communicatie met de medewerkers (achterban).
  • Fungeren als intermediair voor tussen andere ondernemingsraden en de centrale ondernemingsraad.
  • De rol kunnen aanpassen aan mensen en situaties
  • Verbanden kunnen zien tussen onderdelen en verbindingen kunnen leggen

Wat neem je mee?

  • Tenminste een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met een vakopleiding tot ambtelijk secretaris OR
  • Goede kennis van de WOR en aanverwante wetten
  • Uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Flexibel en ondernemend
l

Aanstelling

Uitzendkracht met een Arbeidsovereenkomst ingedeeld in fase A – CAO voor Uitzendkrachten ABU.

Duur

Interim periode is in overleg

Werkdagen

De ondernemingsraad heeft geen vaste vergaderdag. Voorkeur voor beschikbaarheid is op dinsdag, donderdag en/of vrijdagochtend.

Locatie

De werkzaamheden worden uitgevoerd op het kantoor in Utrecht (Hoog Catherijne)

Sollicitatieprocedure

Sluitingsdatum:

Datum gesprekken:

Startdatum:

Bijzonderheden:

Uiterlijk vrijdag 7 februari 2020 om 9.00 uur. Geschikte kandidaten die eerder reageren zullen ook eerder worden voorgedragen.

De sollicitatiegesprekken worden zo snel mogelijk ingepland. 

Zo snel mogelijk.

n.v.t.

Interesse in deze opdracht?

Sta je nog niet ingeschreven bij OR-ondersteuning?