Reageren uiterlijk maandag maandag 14 juni a.s. om 9.00 uur

Ambtelijk secretaris ondernemingsraad financiële instelling (6-8 uur p/w | Amsterdam)

Vacature is gesloten

Voor de ondernemingsraad (9 leden) van een financiële instelling (aandelenmarkt) met een vestiging in Amsterdam zijn we mede in verband met drukke werkzaamheden a.g.v. een reorganisatie op zoek naar ondersteuning. Naast de gebruikelijke taken, wenst de ondernemingsraad een professionaliseringsslag te slaan. Hierna zal gekeken worden op welke wijze de ondernemingsraad in de toekomst invulling wenst te geven aan de ondersteuning.

Werkzaamheden

Beleidsondersteunende activiteiten

  • Procesbegeleiding en advisering bij de inhoudelijke meningsvorming bij de behandeling van onder meer advies- en instemmingsaanvragen.
  • Signaleren en agenderen van medezeggenschapsgerelateerde ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie
  • Opstellen van onder meer concept adviezen, instemmingen, etc
  • Advies en begeleiding bij het opzetten en uitvoering geven aan de communicatie met de medewerkers (achterban).
  • Het bewaken van de naleving van wetten, procedures en afspraken m.b.t. de medezeggenschap.

Organisatorische en secretariële werkzaamheden

  • Organisatie, voorbereiding en verslaglegging van de vergaderingen van de ondernemingsraad
  • Verzamelen en verstrekken documentatie en informatie en geeft zo nodig richtlijnen ter zake.
  • Correspondentie en archivering.

Wij zoeken een ambtelijk secretaris met/die:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau; bij voorkeur aangevuld met een vakopleiding AS.
  • Ruime ervaring met het ondersteunen en begeleiden van medezeggenschapsorganen
  • Analytisch vermogen en accuraat
  • Communicatief vaardig is.
  • Goede kennis van de Engelse taal (adviesaanvragen zijn in het Engels)
  • Ondernemende geest, creatief en initiatiefrijk
  • Goed zelfstandig en in teamverband kan werken.

Werkzaamheden

Beleidsondersteunende activiteiten

  • Procesbegeleiding en advisering bij de inhoudelijke meningsvorming bij de behandeling van onder meer advies- en instemmingsaanvragen.
  • Signaleren en agenderen van medezeggenschapsgerelateerde ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie
  • Opstellen van onder meer concept adviezen, instemmingen, etc
  • Advies en begeleiding bij het opzetten en uitvoering geven aan de communicatie met de medewerkers (achterban).
  • Het bewaken van de naleving van wetten, procedures en afspraken m.b.t. de (positionering van de) medezeggenschap.
  • Inwerken van nieuwe leden en ondersteuning geven bij de organisatie van de scholing.

Organisatorische en secretariële werkzaamheden

  • Organisatie, voorbereiding en verslaglegging van de vergaderingen van de ondernemingsraad
  • Verzamelen en verstrekken documentatie en informatie en geeft zo nodig richtlijnen ter zake.
  • Correspondentie en archivering.

Functie-eisen:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau; bij voorkeur aangevuld met een vakopleiding AS.
  • Ruime ervaring als ambtelijk secretaris
  • Analytisch vermogen en accuraat
  • Communicatief vaardig
  • Ondernemende geest, creatief en initiatiefrijk
  • Goed zelfstandig en in teamverband kunnen werken.

De opdracht is reeds vervuld.

Mis geen opdrachten meer en meld je aan als ambtelijk secretaris.

Inschrijven
0182 231 270