In verband met vertrek van de ambtelijk secretaris zoeken wij met spoed:
Voor een ondernemingsraad van een gemeentelijke organisatie gevestigd in Gelderland (nabij Nijmegen)

een interim ambtelijk secretaris

voor de ondersteuning van de ondernemingsraad (6 leden) voor circa 10-12 uur per week.

Gedurende deze periode wil de ondernemingsraad eerst de invulling van de ondersteuning onder de loep nemen om vervolgens te gaan werven. De ondersteuning is waarschijnlijk tot einde van het jaar of begin volgend jaar. In ieder geval totdat de nieuwe ambtelijk secretaris is aangesteld en ingewerkt.

Als ambtelijk secretaris ondernemingsraad werk je nauw samen met de voorzitter van de ondernemingsraad. Je wordt enthousiast van het mee helpen bouwen aan professionele medezeggenschap. Je bent de schakel tussen de ondernemingsraad en medewerkers van de gemeente voor die onderwerpen die behoren tot het domein van de medezeggenschap.

Werkzaamheden:

Organisatorische / secretariële werkzaamheden:

  • Jaarplanning, voorbereiding en verslaglegging OR- en overlegvergaderingen.
  • Opstellen van concept adviezen, verslagen en overige correspondentie op basis van aangereikte informatie.
  • Verzamelen, beoordelen en verspreiden van relevante informatie over interne en externe ontwikkelingen die van belang zijn voor de medezeggenschap.
  • Kennis van de Wet op de Ondernemingsraad (WOR) is een vereiste.

Beleidsondersteunende activiteiten

  • Het toetsen van advies- en instemmingsaanvragen en het opstellen van concept adviezen en instemmingen
  • Procesbegeleiding en advisering bij de inhoudelijke meningsvorming.
  • Houdt het OR-reglement, instellingsbesluiten en convenanten up-to-date.

Wie zoeken we?

  • Je hebt MBO+/HBO+ werk- en denkniveau en relevante werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Bij voorkeur een vakopleiding tot ambtelijk secretaris ondernemingsraad
  • Ervaring in een gemeentelijke organisatie is een pré
  • Je bent per direct inzetbaar.
  • Je hebt ervaring met improviseren en organiseren op ad-hoc basis,
  • Je hebt uitstekende kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je hebt goede kennis van de Office-pakketten.
l

Aanstelling

ZZP’er in een tussenovereenkomst of
Uitzendkracht in fase A – CAO voor Uitzendkrachten ABU

Duur

De opdracht tot circa het einde van het jaar / begin volgend jaar

Werkdagen

De ondernemingsraad komt iedere maandag bijeen. De overige uren kunnen in overleg worden ingedeeld. 

Locatie

De vergaderingen vinden doorgaans plaats op het gemeentehuis.

Sollicitatieprocedure

Sluitingsdatum:

Datum gesprekken:

Startdatum:

Bijzonderheden:

Zondag 6 oktober 2019 om 12.00 uur

In de week van 7 oktober 2019

Maandag 14 oktober 2019

Geen.

Interesse in deze opdracht?

Sta je nog niet ingeschreven bij OR-ondersteuning?