Ik zoek een ambtelijk secretaris

 

Of u nu zoekt naar een tijdelijke of vaste kracht; het werven en selecteren van een geschikte kandidaat kost veel tijd en energie. OR-ondersteuning biedt al meer dan 10 jaar snel en doeltreffend ondersteuning op maat voor de ondernemingsraad, cliëntenraad of medezeggenschapsraad.

Of u nu op zoek bent naar tijdelijk of vast personeel, een ZZP’er of een uitzendkracht.
Zonder risico en met garantie!

Wij hebben ruim 750 professionals bij ons ingeschreven. Notulisten, ambtelijk secretarissen en adviseurs, ervaren tot zeer ervaren verspreid over het hele land.

U krijgt van ons meer dan een ambtelijk secretaris:

 

Huurt u een ambtelijk secretaris in via OR-ondersteuning, dan krijgt u een heel pakket aan voordelen bij:

Continuiteit

Wij zorgen kosteloos voor vervanging van de ambtelijk secretaris bij ziekte, verlof of anderszins, zodat hiermee de continuïteit gegarandeerd is.

Vakblad

Zowel opdrachtgevers als ambtelijk secretaris die via OR-ondersteuning werkzaam zijn krijgen een abonnement op het digitale vakblad OR-Magazine.

Hulplijn

Wij werken nauw samen met een team van OR-adviseurs. Zij beantwoorden kosteloos en binnen 24 uur al uw OR-vragen en van de ambtelijk secretaris.

Training

Wij organiseren jaarlijks een themadag voor alle OR-leden. Met interessante workshops over de meest actuele onderwerpen op het vakgebied.

Urenoverzicht

Wij werken met een professioneel digitaal uren registratiesysteem. U kunt de uren ondersteuning hierin duidelijk terugvinden. Ook via de app.

Voordelen ambtelijk secretaris

  • De professionele kennis en objectieve blik van de ambtelijk secretaris bevordert het functioneren van de medezeggenschap
  • Er komt meer structuur in het medezeggenschapswerk
  • De leden kunnen zich concentreren op de inhoud en niet op de randvoorwaarden
  • De ambtelijk secretaris kan als interne medezeggenschapsadviseur optreden, zodat de ondernemingsraad minder vaak een externe deskundige hoeft in te schakelen.

De ambtelijk secretaris kan daarnaast zorgen voor de structurele communicatie met de achterban.

Werkwijze:

w

Intake

 

Om een goede match te kunnen maken gaan wij met u in gesprek over uw wensen en de mogelijkheden die er zijn. 
Iedere medezeggenschap is anders en vraagt om maatwerk.
Met onze jarenlange expertise stellen wij samen met u een profiel op die naadloos aansluit op de ondersteuning waar uw medezeggenschap nu behoefte aan heeft.

h

Vacature

Op basis van het intakegesprek stellen wij een vacaturetekst of opdrachtomschrijving op. Deze informatie zetten wij op onze website en publiceren wij in ons netwerk van meer dan 1500 ambtelijk secretarissen.  U kunt hierbij denken aan e-mail, LinkedIn, Twitter en Facebook. 

U

Werving & Selectie

Wij zoeken gaan actief werven in en buiten ons netwerk op zoek naar de geschikte kandidaat. Indien gewenst kunnen wij binnen 5 werkdagen kandidaten voordragen. Wij streven ernaar om minimaal 3 kandidaten aan u voor te dragen. 
U bepaalt dan zelf met welke kandidaten u in gesprek wilt.
Vanzelfsprekend zorgen wij voor de planning en bevestiging van de gesprekken. Wij adviseren u om de sollicitatie-/kennismakingsgesprekken te laten houden door de personen die met de ambtelijk secretarissen gaan samenwerken.  

Match

Na een succesvolle ‘match’ kan de ambtelijk secretaris bij u starten.
Wij zorgen voor een snelle en professionele afhandeling van de contractuele zaken.
Wij werken op basis van no cure no pay.

OR-ondersteuning draagt ook het SNA-keurmerk. Het SNA-keurmerk is ontwikkeld om de risico’s van inleners van arbeid en opdrachtgevers van werk te beperken. Bedrijven met het SNA-keurmerk worden periodiek gecontroleerd op hun verplichtingen uit arbeid, waardoor het risico voor de inlener en uitbesteder van werk wordt beperkt.

Informatie aanvraag:

    Voor onze Privacy verklaring verwijzen wij u naar de link onder aan onze webpagina

De ambtelijk secretaris is bijna altijd een alleskunner op het gebied van medezeggenschap en groepsbegeleiding. Hij vervult verschillende rollen die hij combineert en afwisselt naar gelang de behoefte van de OR en de fase waarin die zich bevindt.”

De inzet van de ambtelijk secretaris hangt af van een diverse zaken. Zo kunnen vergaderingen en de verslaglegging hiervan tijdrovend zijn. Wil je weten hoeveel uur ondersteuning nodig is? Vul onze urencalculator in en krijg direct antwoord op jouw vraag. 

Geen eindeloze discussies meer over regeltjes en procedures, maar een goed gesprek tussen bestuurder en ondernemingsraad waarin argumenten, visies en ideeën worden gewisseld en heldere afspraken worden gemaakt: De ambtelijk secretaris als adviseur medezeggenschap.

De vraag rijst regelmatig of een ambtelijk secretaris kan worden aangemerkt als een extern deskundige in de zin van artikel 16 WOR. Onder bepaalde omstandigheden is dat wel degelijk mogelijk! Lees hier het stuk van De Voort Advocaten | Mediators.