Solliciteren kan tot uiterlijk maandag 1 augustus 2022

Ambtelijk secretaris klachtencommissie / klachtenfunctionaris | 24-28 uur p/w

Vacature is gesloten

Waar ga je werken?

Bij GGZ Delfland helpen we mensen met relatief eenvoudige, ernstige of meerdere psychische stoornissen in de regio’s Rijnmond en Haaglanden. Dagelijks zorgen wij ervoor dat cliënten stukje bij beetje de regie over hun leven weer in eigen handen nemen. Dit doen we uiteraard niet alleen, dit is het uiteindelijke doel van al onze collega’s. Bij GGZ Delfland zijn wij een inclusieve werkgever, wat inhoudt dat wij voor onze collega’s zorgen ongeacht arbeidsmarktbeperking. Voor ons hoef jij je geslacht, geboortedatum en –plaats niet op je cv te vermelden, want hierop selecteren wij niet. Iedereen is bij ons van harte welkom. Mogen wij voor jou zorgen?

Dankzij jou worden klachten opgelost en zorgvuldig behandeld

Bij GGZ Delfland verlenen we graag de beste zorg aan onze cliënten. Toch kan het voorkomen dat een cliënt of diens naastbetrokkene niet geheel tevreden is en een klacht indient. Elke klacht nemen we serieus en behandelen we zorgvuldig. Jij vervult hierin een belangrijke rol.
Je informeert klagers over de verschillende klachtbehandelingsmogelijkheden, je coördineert het proces van de gekozen klachtbehandeling en als een klacht bij de klachtencommissie is ingediend bied je secretariële, administratieve, organisatorische én juridisch inhoudelijke ondersteuning aan de klachtencommissie.
Je begrijpt, deze functie is er één die vraagt om kennis van klachtafhandeling en nauwkeurigheid. Heb jij dit in je? Dan krijg jij de volgende taken bij ons:

  • Je beoordeelt een ontvangen klacht en informeert over de mogelijkheden om de klacht af te handelen
  • Wanneer de klacht in behandeling wordt genomen door de klachtencommissie, ben jij degene die vooronderzoek doet en zorgt dat het dossier compleet is
  • Je verricht zelfstandig inhoudelijke werkzaamheden voor de klachtafhandeling, zoals het doen van (jurisprudentie)onderzoek, adequate en tijdige verslaglegging van de hoorzitting en het schrijven van de conceptuitspraak binnen de daarvoor gestelde termijn
  • Je bewaakt het proces, draagt zorg voor het tijdig aanleveren van een toestemmingsverklaring, relevante dossierstukken en het verweer
  • Je houdt relevante jurisprudentie bij en je voert beleidsmatige taken uit, waaronder het opstellen van rapportages en het signaleren van knelpunten

Dit is een uitdagende en afwisselende functie waarbij juridische kennis, coördinatie van het proces van klachtenafhandeling en punctuele uitvoering bij elkaar komen. Soms zijn er klachten die een versnelde behandeling vereisen. Dit betekent snel schakelen van jou als ambtelijk secretaris.

Ben je enthousiast geworden na het lezen van deze vacature, maar zijn nog niet al jouw vragen beantwoord? Bel gerust met Annemieke Rijsdijk (bestuurssecretaris) via 06 51 16 95 13. Zij helpt je graag verder!

Wie zoeken wij?
  • Je hebt minimaal hbo denk- en werkniveau, bij voorkeur heb je een juridische opleiding gedaan
  • Je hebt kennis van en affiniteit met de geestelijke gezondheidszorg, het klachtrecht in de gezondheidszorg en andere relevante wet- en regelgeving
  • Je beschikt over goede coördinerende, organisatorische en secretariële vaardigheden, en hebt ruime ervaring in notuleren
  • Je bent een enthousiast, gedreven en op samenwerking gericht persoon, met gevoel voor verhoudingen en je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden (zowel in woord als geschrift)
  • Uiteraard ben je integer, betrouwbaar en weet je zorgvuldig met vertrouwelijke informatie om te gaan. Tot slot ben je accuraat, punctueel, oplettend en stressbestendig

Hoe zorgen wij voor jou?

  • Je krijgt een jaarcontract, uiteraard met uitzicht op een vaste aanstelling
  • Je krijgt, op basis van 36 uur, een salaris van maximaal € 4.381 bruto per maand (FWG 55 cao GGZ)
  • De functie is voor 24 tot 28 uur uur per week, werkdagen bespreken we graag in overleg
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden die je deels zelf kunt samenstellen. Collectiviteitskorting als je een ziektekostenverzekering hebt bij DSW, IZZ of CZ. Pensioenopbouw bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn, jaarlijks 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering
  • Veel mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling. Daarbij begeleiden we je goed
  • Heb je een goed idee, initiatief of behoefte dan staan we daar voor open
  • Een informele en collegiale werksfeer

Stuur een motivatiebrief met cv naar

0182 231 270