Solliciteren kan tot uiterlijk maandag 1 augustus 2022

Ambtelijk secretaris ondernemingsraad Openbaar Ministerie (16 uur p/w | Utrecht)

Vacature is gesloten

Ben jij een multi-tasker, haal jij energie uit het goed organiseren van zaken, orde aanbrengen en ben je op zoek naar een dynamische functie binnen een organisatie die volop in ontwikkeling is dan gaan wij graag met jou in gesprek!

Voor de Dienstverleningsorganisatie Openbaar Ministerie zijn wij op zoek naar een:

Ambtelijk secretaris Ondernemingsraad

16 uur p/w | Utrecht

Wat ga je doen?

De Dienstverleningsorganisatie Openbaar Ministerie (DVOM) heeft een actieve ondernemingsraad (OR) waar we trots op zijn. Voor de organisatie belangrijke wijzigingen en beslissingen worden in een prettige en constructieve sfeer met de OR besproken. De rol van ambtelijk secretaris is daarbij onmisbaar, om de processen zowel op inhoud als procedure op de juiste manier te laten verlopen.

In de rol van ambtelijk secretaris ben je de schakel tussen de OR en het bestuur en zorg je ervoor dat de samenwerking zo soepel mogelijk verloopt. Je ondersteunt het volledige medezeggenschapsproces, plant de vergaderingen in, bereidt deze voor en zorgt voor de verslaglegging. Gemaakte afspraken tussen de OR en het bestuur leg je vast, bewaakt de voortgang en attendeert hen daarop. In de rol van ambtelijk secretaris heb je rechtstreeks contact met alle leden van de OR en met het bestuur. Je bereidt (inhoudelijk) de adviezen en instemmingen voor en zorgt voor de archivering van de besluitvorming. Tenslotte geef je vorm en uitvoering aan de communicatie naar de achterban en andere belanghebbenden.

Wie ben je?

Je bent iemand die kan opereren in een dynamische en veranderende omgeving, de verbinding zoekt en kan meedenken en vooruitdenken. Jij bent zelfstandig en proactief en weet in samenwerking met elkaar voor het resultaat te gaan. Plannen en organiseren is één van jouw talenten, je kunt snel schakelen, verliest details niet uit het oog en bent makkelijk aanspreekbaar. Je vindt het niet erg om een veelzijdig takenpakket te hebben en zet jouw communicatieve en sociale vaardigheden in waar nodig. Je geeft feedback en neemt initiatieven tot het verbeteren van de besluitvormingsprocessen en procedures.

  • Je bent minimaal in het bezit van een MBO+-diploma op niveau 4 (secretariële of juridische richting);
  • Je hebt aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris en hebt actuele kennis van de WOR en andere relevante wet- en regelgeving;
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed, zowel in woord als geschrift, bent bekend en hebt ervaring met kantoorautomatisering;
  • Je kunt goed plannen, organiseren en controleert de voortgang van je werkzaamheden;
  • Je bent organisatiesensitief, flexibel, nauwkeurig en integer;
  • Je bent een kritische sparringpartner met gevoel voor verhoudingen;
  • Je hebt affiniteit met organisatievraagstukken en medezeggenschap.

Waar kom je te werken?

Je komt te werken bij de Dienstverleningsorganisatie OM op de afdeling Bedrijfsvoering.

DVOM is de dienstverleningsorganisatie van het OM. Wij spelen, vaak ongemerkt, een grote rol in het dagelijkse werk van onze circa 5.000 OM-collega’s. Optimale ondersteuning, dat is wat ons drijft. Zodat iedere OM-collega probleemloos kan werken, elke dag opnieuw. Bij de DVOM werken jonge professionals en ervaren krachten, met uiteenlopende achtergronden en werkervaring. We leveren een breed palet aan diensten waaronder  financiële administratie, huisvesting, inkoop en facilitaire ondersteuning. We hechten waarde aan een omgeving waar medewerkers zich gewaardeerd voelen, met plezier (samen)werken en volop ruimte krijgen voor hun professionele en persoonlijke ontwikkeling.

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

 Salarisomschrijving

Afhankelijk van opleiding, werkervaring en kennis, geschiedt de inschaling in functionele schaal 7 CAO Rijk (minimaal € 2471,07 en maximaal € 3220,75 bruto bij een 36-urige werkweek).

Werken bij het Openbaar Ministerie

Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opspring en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei.

Onze medewerkers houden zich dagelijks bezig met (straf) zaken die een grote invloed hebben op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het OM zo bijzonder. Bekijk hier onze corporate film, of lees één van de verhalen van onze medewerkers.

Bijzonderheden

Het betreft een contract voor bepaalde tijd op een vaste formatieplaats voor de duur van één jaar. Bij goed en volledig functioneren wordt dit omgezet naar een vast arbeidscontract.

De opdracht is reeds vervuld.

Mis geen opdrachten meer en meld je aan als ambtelijk secretaris.

Inschrijven
0182 231 270