Reageren uiterlijk voor 1 september 2021

Ambtelijk secretaris ondernemingsraad Arrondissementsparket Midden-Nederland

Vacature is gesloten

Ben jij de ambtelijk secretaris die de Ondernemingsraad van zowel het arrondissementsparket Midden-Nederland, als die van het Functioneel Parket kan ondersteunen? Wil jij van betekenis zijn voor het medezeggenschapsproces van twee OM onderdelen? Lees dan verder.

Wat ga je doen ?

  • Je plant de vergaderingen in, bereidt deze voor en zorgt voor de verslaglegging;
  • Je bent de schakel tussen de OR en het bestuur en zorgt ervoor dat de samenwerking zo voorspoedig mogelijk verloopt;
  • Je bereidt de adviezen en instemmingen (inhoudelijk) voor, waarbij je de voortgang bewaakt en voor de archivering van de besluitvorming zorgt;
  • Je geeft vorm en uitvoering aan de communicatie naar de achterban en andere belanghebbenden.

Wie ben jij ?

  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving op het gebied van medezeggenschap of bent bereid die kennis op te doen;
  • Je bent goed in overzicht houden en structuur aanbrengen in je werkzaamheden en kunt daardoor makkelijk schakelen tussen de twee verschillende
    Ondernemingsraden;
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed in zowel woord als geschrift;
  • Als jij stukken archiveert, zijn ze voor iedereen vindbaar;
  • Kennis van het Openbaar Ministerie is een pré. Ook als je niet eerder als ambtelijk secretaris hebt gewerkt, maar wel bereidt bent om middels een opleiding alle benodigde kennis op te doen, schroom dan niet te reageren!

Waar kom je te werken?

Je komt te werken bij Arrondissementsparket Midden-Nederland op de afdeling Bedrijfsvoering. Het Arrondissementsparket Midden-Nederland is gevestigd in het centrum van Utrecht met uitzicht op de Dom en de prachtige binnenstad, nabij het centraal station. Maar ons parket heeft meer te bieden. Wij leveren een waardevolle bijdrage aan een veiligere samenleving in onze regio. Kom je bij ons parket werken dan zet jij je samen met de ruim 300 medewerkers in voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde en lever je een waardevolle bijdrage aan een veiligere samenleving in onze regio. Door oog te hebben voor slachtoffers, snelheid te tonen in afhandeling van zaken en het ontnemen van crimineel vermogen, en te werken aan daadwerkelijke, snelle en volledige executie, juridisch vakmanschap en een efficiënte proceslogistiek. De zaken van het Functioneel Parket staan vol in de schijnwerpers. Onze zaken zijn bij constructies? Criminele erfenissen? De aanpak van de vermenging van boven- en onderwereld is onze core business. Bestuurlijke aandacht voor onze zaken, vanuit de regio of vanuit de Tweede Kamer, hoort daarbij. Evenals (grote) mediabelangstelling: soms als onderdeel van de strategie, vaak vanwege de impact van onze zaken.

Overige arbeidsvoorwaarden?

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en
loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woonwerkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Afdeling:
Arrondissementsparket Midden-Nederland

Uren per week:
30 uur per week.

Categorie:
Juridisch

Opleidingsniveau:
MBO-4

Dienstverband:
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met
uitzicht op onbepaalde tijd

Salarisniveau:
Schaal 8 (€ 2.623,34 – € 3.546,17)

Locatie:
Utrecht/Amsterdam

Standplaats:
Amsterdam, Utrecht

Functienaam:
Ambtelijk secretaris Ondernemingsraad

Werken bij het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Onze medewerkers houden zich dagelijks bezig met (straf) zaken die een grote invloed hebben op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het OM zo bijzonder. Bekijk hier onze corporate film, of lees één van de verhalen van onze medewerkers.

Bijzonderheden

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor 30 uur per week.

Meer informatie

Wil je meer weten? Dan kun je contact opnemen met
Anita Koop: 06-18301475 – a.h.j.koop@om.nl of
Henk van Dragt: 06-48137107 – h.van.dragt@om.nl

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met HRM via
HRM-APMNL@om.nl.

Sollicitatiewijze
Upload je sollicitatiebrief en cv vóór 25 september 2021
o.v.v. vacaturenummer OM-4820 via

0182 231 270