Voor de ondernemingsraad (8 leden) van een laboratorium in Hengelo zijn we, in verband met het vertrek van de ambtelijk secretaris, op zoek naar een interim ambtelijk secretaris totdat er weer een nieuwe vaste ambtelijk is aangesteld. 

Werkzaamheden

Beleidsondersteunende activiteiten

  • Procesbegeleiding en advisering bij de inhoudelijke meningsvorming bij de behandeling van onder meer advies- en instemmingsaanvragen.
  • Signaleren en agenderen van medezeggenschapsgerelateerde ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie
  • Opstellen van onder meer concept adviezen, instemmingen, etc
  • Advies en begeleiding bij het opzetten en uitvoering geven aan de communicatie met de medewerkers (achterban).
  • Het bewaken van de naleving van wetten, procedures en afspraken m.b.t. de medezeggenschap.

Organisatorische en secretariële werkzaamheden

  • Organisatie, voorbereiding en verslaglegging van de vergaderingen van de ondernemingsraad
  • Verzamelen en verstrekken documentatie en informatie en geeft zo nodig richtlijnen ter zake.
  • Correspondentie en archivering.

Wij zoeken een ambtelijk secretaris met/die:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau; bij voorkeur aangevuld met een vakopleiding AS.
  • Ruime ervaring met het ondersteunen en begeleiden van medezeggenschapsorganen
  • Analytisch vermogen en accuraat
  • Communicatief vaardig is.
  • Goede kennis van de Engelse taal (adviesaanvragen zijn in het Engels)
  • Ondernemende geest, creatief en initiatiefrijk
  • Goed zelfstandig en in teamverband kan werken.

Werkzaamheden

Beleidsondersteunende activiteiten

  • Procesbegeleiding en advisering bij de inhoudelijke meningsvorming bij de behandeling van onder meer advies- en instemmingsaanvragen.
  • Signaleren en agenderen van medezeggenschapsgerelateerde ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie
  • Opstellen van onder meer concept adviezen, instemmingen, etc
  • Advies en begeleiding bij het opzetten en uitvoering geven aan de communicatie met de medewerkers (achterban).
  • Het bewaken van de naleving van wetten, procedures en afspraken m.b.t. de (positionering van de) medezeggenschap.
  • Inwerken van nieuwe leden en ondersteuning geven bij de organisatie van de scholing.

Organisatorische en secretariële werkzaamheden

  • Organisatie, voorbereiding en verslaglegging van de vergaderingen van de ondernemingsraad
  • Verzamelen en verstrekken documentatie en informatie en geeft zo nodig richtlijnen ter zake.
  • Correspondentie en archivering.

Functie-eisen:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau; bij voorkeur aangevuld met een vakopleiding AS.
  • Ruime ervaring als ambtelijk secretaris
  • Analytisch vermogen en accuraat
  • Communicatief vaardig
  • Ondernemende geest, creatief en initiatiefrijk
  • Goed zelfstandig en in teamverband kunnen werken.

 

    l

    Aanstelling

    Zelfstandige zonder personeel (ZZP’er) via een tussenovereenkomst (Belastingdienst nummer 9015550000-09-2) met OR-ondersteuning.

    Duur

    In eerste instantie voor 3 maanden (met mogelijkheid tot verlenging)

    Werkdagen

    De vergaderingen vinden doorgaans plaats op maandag. 

    Locatie

    De vergaderingen vinden vooralsnog digitaal plaats. De ondernemingsraad wenst wel weer over te gaan tot live vergaderen.

    Procedure

    Sluitingsdatum:

    Datum gesprekken:

    Startdatum:

    Bijzonderheden:

    Uiterlijk dinsdag 22 juni 2021 om 9.00 uur

    Gesprekken worden gepland op dinsdagmiddag 29 juni aanstaande.

    Zo snel mogelijk.

    Geen.

    Interesse in deze opdracht?

    Sta je nog niet ingeschreven bij OR-ondersteuning?